keskiviikko 9. lokakuuta 2013

Yleispäivitys

Asutaan vieläkin hotellissa. Tällähetkellä yhdessä twin huoneessa on 4 tyttöä, huomenna pitäisi kai muuttaa toiseen huoneeseen, johon mahtuu 5 tyyppiä mutta meitä on 7....  toisaalta voi olla ettei taaskaan muuteta, niin kuin ne viisi edellistä kertaa. Alkaa jotenkin ärsyttämään kun pitää pakata laukut ja sitten aamulla kun pitäis huonetta vaihtaa sanotaan ettei muutetakaan.

Muutenkin asiat eivät mene ihan niin kuin pitäisi. Ensi viikolla olisi ollut TOPIK tasokoe korean kielestä. Ilmottauduin ja maksoin sen aikoja sitten, nyt kun yritin printata osallistumiskaavaketta niin sivuilla luki ettei maksua muka ollut tapahtunut. Soitin sinne toimistoon ja heillä luki ettei maksua tosiaan ollut joten en voi kokeeseen osallistua. Kävin pankissa ja sieltä näkyi että maksu oli lähtenyt, mutta samalla palautunut tilille emuutaman päivän päästä. Katsoin TOPIK:n verkkosivuilta maksun jälkeen ja kaikki näytti hyvältä, joten en myöhemmin enää tarkistanut asiaa. Nyt sitten 2:n kuukauden opiskelu on ollut ihan turhaa. Suoraansanoen vituttaa ja paljon.

Asialle ei enää mitään voi. Soitin takaisin ja kerroin että maksu oli pompannut takaisin. Ainoa vastaus oli että asialle ei enää voi tehdä mitään, jos olisin maksukauden aikana soittanut niin asia olisi voitu korjata. Se siitä, samalla lähti kiinnostus kielen opiskelemiseen täysin.

Nyt kun ei enää tarvitse kieltäkään opiskella ja asumistilannekin on mikä on, niin päädyin siihen tulokseen että jos yrittävät minua isäntäperheeseen laittaa niin palaan takaisin suomeen. Nyt minulla ei ole enää mitään hävittävää, joten elän päivä kerrallaan ja odotan uutisia.

Korea ei halua minua tänne, joten en jaksa enää taistella kaiken maailman byrokratiaa vastaan ja luovutan ja tulen maitojunalla takaisin kotiin. Virallisetkin asiat päättyvät siihen kun olen ulkomaalainen. Palveluita ei voida tarjota kun olen ulkomaalainen. Tähän ja tohon sivustoon ei voi liittyä, koska olen ulkomaalainen. Tätä ja tota ei voi ostaa koska olen ulkomaalainen. Alkaa jo riittää, rajansa kaikella.

Ehkä palaan suomeen ennen tammikuuta, ehkä vasta silloin mutta siihen asti yritän nauttia vielä tästä lämpöisestä ilmasta, jollen muusta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti